ناشناس ( تحصیلات : ابتدایی ، 15 ساله )

سلام. مدتیه نامزد دار.م موقع هایی که واسم مشکل پیش اومده همسرم پشتم بوده و بهم دلداری داده و کمک کرده. الان نامزدم توی مشکل بدی افتاده ولی نمیدونم چه جوری باید کمکش کنم و نامزدم احساس کنه من باهاشم همیشه توی هر مشکلی. ممنون میشم اگه جواب بدین .


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما دوست نوجوان و همراه گرامی سایت راسخون
از همراهی خود و نامزدتان سخن گفتید و ارتباط همدلانه ای که با او تجربه کردید. این صمیمیت و رضایت را به شما و همسرتان تبریک میگویم. مورد برجسته دیگر ارتباط شما این است که دوست دارید همراه همیشگی و یاور او در سختی ها باشید و این نیز بسیار عالی است. همراه ارجمند، توضیح ندادید که مشکل همسر شما چیست و یا از چه جنسی می باشد، مالی، کاری، خانوادگی، عاطفی، رابطه دوستانه با دیگران و یا...؟ هر بعد از این مسائل می تواند راه حل جداگانه ای داشته باشد. اما در هر حال برای همراهی با همسرتان نیاز دارید که او را درک کنید و تا زمانی که خودش مشکل را توضیح نداده خود را ناخواسته وارد امور او ننمایید. استقلال و اقتدار او را مورد توجه قرار دهید و به او بگویید که متوجه شده اید درگیر مشکلی شده است و با توجه به ایمانی که به توانمندی او دارید، مطمئن هستید از عهده حل آن برخواهد امد. از او بخواهید در صورت صلاحدید در مورد مشکلش با شما صحبت کند، اما اصرار نکنید که همه چیز را و همیشه برای شما بازگو کند. به او اطمینان دهید که اگر کاری از عهده تا براید حتما برایش انجام خواهید داد و همیشه همراه و یاور او خواهید بود. اظهار کنید که از ناراحتی او ناراحت هستید و دوست دارید همانطور که در روزهای سخت او در کنار شما بوده، شما نیز دوست دارید به او کمک کنید. سعی کنید که خود را سرحال و روبراه نشان دهید و به او بگویید در این روزهایی که او درگیر است قصد دارید تا با کم کردن بار فکری اش از جانب شما، فرصت تمرکز بر مشکلش را فراهم کنید تا زودتر حل شود. بقیه راهنمایی ها میتواند بر اساس مشکل، صورت گیرد.
توصیه بعدی که برای شما میتواند راهگشا باشد، توجه دادن به اموزش مهارت های زندگی و زوجین است. در این مهارت ها شما میتوانید بیاموزید که چگونه در موارد اختلاف و تعارض و یا ایجاد مشکل، ان را مدیریت کنید و همسر شایسته ای باشید. این مهارت های در مراکز مشاوره، مراکز محلی و پایگاه های اجتماعی و یا کتب مربوطه اموزش داده میشود. با توجه به قرار گرفتن در دوره نامزدی، دریافت این اموزش های برای شما الزامی است.
شاد و سلامت باشید.